Saturday, June 18, 2011

Minu maja ümber laiuv paradiisiaed...

…on piisavalt suur, et olla koduks kaheksale õunapuule, pirnile ja kirsipuudele, ploomidele, mis nüüd küll vanadusnõtrusest juba üksteise järel kuivama on hakanud, hulgale marjapõõsastele, vaarikatele ja maasikatele. Veel mahub sinna kasvuhoone, peenramaa ja üüratul hulgal lillepeenraid. Mida sealt ei leia, on korralikult ääristatud kõnniteed ja retk ümber maja kulgeb muru peal kõndides. Muru ei niida ma kunagi eriti lühikeseks ning kevaditi laiub mu aias naabrite suureks meelehärmiks võilillemeri. Hiljem võib muru sees õitsemas näha kõiksugu aasataimi, alustades kõrrelistest ja lõpetades tulika ja valge ristikuga. Kirevaid maarjalilli jätan ma tavaliselt laiguti puutumata ka niitmise korral. Lillepeenardest võib avastada põdrakanepi, mis kõrgub majesteetlikult ja suurejooneliselt kui mistahes kultuurtaim, või siis tagasihoidliku ojamõõla, mis mul alati lapsepõlve meelde tuletab. Kolmest küljest piiravad mu aeda hekid, üks kõrgem kui teine. Ühest küljest on see tingitud minu kahanevatest jõuvarudest, mille tõttu ma rohkem kui korra suve jooksul neid kiirestikasvavaid hekilahmakaid lõigata ei jõua, teisest küljest meeldib mulle väga, et tänu hekkidele tundub mu aed veelgi rohkem omaette maailmas olevat. Kevaditi, kui hekid alles paljad ja naabriõued kui peopesal, olen ma täiesti võimeline tagurpidi tuppa tagasi astuma, kui naaber juhtumisi minuga samaaegselt õue tööle tuleb. Kasvuhoones saavad samasugused kasvuõigused nii kurk ja tomat kui punane jänesekapsas ja münt. Maja ees kõrguva siberi nulu alust ei puutu ma kunagi, sest seal on siili pesa. Vahetevahel viskan talle lisa rohtu pesamaterjaliks. Ühel aastal tegi üks siilikestest oma pesa kasvuhoonesse kurgi alla põhu sisse. Tollelt kurgilt jäi saak saamata, sest kastmisvõimalused puudusid… Püsielanike hulka kuuluvad veel kõiksugu linnukesed, kes on väga osavad oma pesi elupuudesse peitma ning arvukalt konni, kelle lemmikpeidupaik asub satelliiditaldrikuid meenutavate rabarberilehtede all. Ükskord ütles mul külas käinud praegu kõrgel ametikohal olev prominent, kelle enda aed on viimseni viimistletud kena ja kaunis paigake, minu aia kohta nii: Sinu aed on selline poolmetsik nagu sa isegi… Ma võtsin seda kui komplimenti :)

No comments:

Post a Comment