Tuesday, July 19, 2011

Murfismide kogu täienemine...

…on võrdelises sõltuvuses ettevõtmiste hulgaga. Paar päeva tagasi näiteks leppisime tantsunaistega kokku, et ükskõik, millises suunas ka jalgrattaga sõitu ei alustaks, ikka on tuul vastu. Täna õnnestus mul selle seaduspärasuse tõestamine suurepäraselt. Kantküla poole suundudes on tee enam-vähem allapoole kaldega ning kui ikka Mõra mäest allasõidutunde kättesaamiseks vändata tuleb, võib väita, et tuul on kindlalt vastu. Lossivaremete juures, kust tee taas vahelduseks ülesmäge läheb, jõudsin mõelda, et kuigi tagasiteel jääb see ainukeseks hingetõmbekohaks, on vähemalt tuul tagant… Mõtteks see jäigi, sest tagasiväntamist alustades selgus tõsiasi, et tuul vahepeal kolmandiku võrra tugevamaks oli läinud ning endiselt mulle vastu tuuseldas. Mulle eriti aeglane unelemine ratta seljas ei meeldi, seega on mu enda kiirus täpselt nii korralik kui jalad jaksavad. Laiuse-Mustvee maantee liiklustiheduse üle ei saa ka eriti nuriseda ning kui ikka suured metsaveoautod sinust lähedalt mööda kihutavad, võtab küljetuul korralikult vibama… Õnneks olid mul silmad naelutatud valge servajoone külge ning piki seda ma siis kimasin. Möödudes Liivamäe metsast, mida tegelikult enam ei eksisteeri, sest ta on praeguseks Eestimaa kodusoojuseks muundunud, tuli mulle nagu ikka lapsepõlv meelde. Elades Lehtmetsa küla esimeses parempoolses majas, kuulus mulle kogu ümbritsev maailm viie kilomeetri raadiuses. Hommikul võtsin oma supipurgi ja saiakontsu ning läksin. Sinnapoole kuhu jalad viisid. Tihti Liivamäe metsa. Mõra jõgi, mis praegusaja kaartidel kanali nime kannab ja kus suviti ehk paar sentimeetrit vett on, õpetas mind ujuma ning kui suisel ajal meie kuuri all olevast kaevust vesi otsa sai, ladusime IZ jupiteri külgkorvi suured piimalähkrid ning käisime Mõrast vett toomas. Mis on sellel kõigel pistmist murfismidega… Mida vähemaks jääb Mõra jões vett, seda suurem on soov sinna ujuma minna? Mida suurem on jalgratturi sõidukiirus, seda lähemalt mööduvad temast täislastis metsaveoautod? Kõige rohkem tahaks seenele minna metsa, mida enam ei ole? Raine mõistuse selgus on võrdelises sõltuvuses päeva jooksul läbitud jalgrattakilomeetritega…

No comments:

Post a Comment