Friday, July 11, 2014

Pärast nädalapikkust suurlinna tulede all viibimist...

...tahaks mina hoopis määramatuks ajaks sirelipõõsa alla pugeda ja maailma olemasolu unustada, aga kuna minu kodakondsed on sel ajal, kui mina maailma vallutamisega tegelesin, nurisemata kodu ja kasse valvanud, siis on vist õiglane, kui ma ka neile pisut meelelahutust võimaldan. Seega – läksime täna kinno. Tartusse. Mulle kinoskäik tegelt väga meeldib, istmed on supermugavad ja nendega saab kiikuda ning enamasti on meie valikusse kuulunud filmid täiesti vaadatavad või siis lausa põnevad. Enne oma kodust emigreerumist ma viisin lapse lohutuseks Transformerite viimast osa vaatama – on ikka äge küll, mis sest et neljas kord ühte ja sama asja jahutakse... Seekord tahtsime ära näha Lohetaltsutamise teise osa. Kes filmimaailmaga kursis, see teab, millest jutt. Igastahes on selle filmi peategelaslohe nii saatanlikult meie Bläki sarnane, et kuidas sa siis vaatamata jätad, onju. Esimese hooga lõi mul küll hinge kinni, kui mult piletiraha nõuti – mismõttes kaks piletit boonuskaardiga ja 15.40! Kakssadakolmkümmend krooni ühe kinuskäigu peale, tule taevas appi. Ma siis lohutasin end sellega, et vähemalt film on hea ning saab jälle vana head šoti aktsenti kuulata. Tühja sest kolmdee prillide ettetoppimisest, nomaitea... mind jätab täiesti külmaks see nagu-peaaegu-päris-tegevuse-keskmes-olek, sest kui ma need lisaprillid endale oma päris prillide peale topin, siis on mul tunne nagu topeltsilmadega kaelkirjakul, kes ühte nurka nagu näeb, aga kus teine nurk on, seda täpselt ei tea. No see selleks. Elame üle. Aga... kui filmi kolmandal sekundil hakkas rääkima EESTIKEELNE tegelane, siis olin ma küll nutmapuhkemise äärel. Lase veel maakas linna, isegi sellest ei saa ta aru, kas film on dubleeritud eesti keelde või siis mitte. Mine kuula seal maal oma sirelipõõsa all seda šoti aktsenti kui tahad, meil linnas on kõik kenasti maakeelde ümber pandud. Õnneks oli seansi ajal piisavalt naljakaid kohti ja eks ma üritasin end teisele lainele häälestada, kuigi kõrvalistmelt ninna kargav maitsestatud popkorni hais ning kõrrega jooki luristavad lapskliendid seda eriti kergeks ei teinud. Ei ole meil seda kinokultuuri, mis parata. Ja et kompott oleks täiuslik, sain rämpstoidurestoranis ehk Mäkis korraliku tillika ka. Rämpstoit kuulub nigu aamen kirikus alati Tartus käigu juurde ning selle vastu pole mul apsaluutselt midagi – ma näiteks täna avastasin, et Mäki wräpp on täitsa söömiskõlbulik, seega tuli koju kaasa ka korralik moonatagavara osta. Kuigi minu teenindaja oli üsna plikaohtu ja esimesel korral näiteks mu cappucino ära unustas, siis koduse moonapaki sisu ma kohapeal üle ei kontrollinud. Kodus muidugi avastasime, et meie friikartulid olid jäänud järgmisi kliente ootama. Oh well... küll sirelipõõsas lohutab :)

No comments:

Post a Comment