Saturday, July 26, 2014

Mul on väga vintsked naised!

Kuigi ilmateade hirmutas kõik eestimaalased täna oma 34-kraadi-varjus külmkappide lähedusse ja suurem osa inimesi nähtavasti vegeteeris tänase päeva kuidagimoodi ära, ei taganenud mina oma soovist üks jalgrattaretk teha. Esialgsest 80km pikkusest marsruudist ütlesin küll lahti ning meelitasin oma naisukesi palju lühema teekonnaga, aga alles eilegi tundus veel, et minu naised on mind maha jätnud ning sel korral olen puhta sooloesineja. Täna hommikul olid kaks vaprat naist mul siiski olemas ja valmis kaasa tulema. Eks ma tean küll, et nad lihtsalt ei julgend mind lasta üksi minna... no mine tea, kuhu metsa vahele või tee äärde ma nõrkend oleks... parem ikka turvanaisteks kaasa minna. 

Arvesse võttes meie eelmise aasta Emumäe retke, kus meil kaardilugeja ikka puhta purjes oli ning me vahepeal lausa umbropsu seiklesime, tegin ma sel korral tunduvalt põhjalikuma eeltöö. Ma lausa printisin ingliskeelsed juhtnöörid välja – no ikka ’turn left’ ja ’turn right’. Ja mis ma teile ütlen – EI OLE VAJA! Ei ole vaja nii täpselt järgi uurida, kuspoole ja kui kaua sõitma peab. Meil ei õnnestunud mitte kuhugi ära eksida, valesti läksime ka ainult mingi sada meetrit ja üleüldse kulges kogu retk täiesti plaanipäraselt. No kus see fan seejuures on, ma küsin! Aga retk ise oli täiesti fantastiline. Kuigi suurema osa teest paistis 48 kraadine päike lagipähe (no tegelt ega ma ju ei tea, kui termomeeter varjus näitab 34 kraadi siis kuipalju ta lagedal maanteel välja annab...) ja varjulisi metsateid oli nii näpuotsaga, oli kõik see, mida me nägime (kui meil muidugi aukude-kivide-käändude vahel slaalomisõitmisel oli üldse aega silmi ratta eest üles tõsta) ikka tohutult kaunis! Olen põline vooremaalane ning ma tunnen seda kanti nagu oma peopesa... nii umbes 10 protsendi ulatuses. Kui palju on kohti, kuhu mu varbad ja Jupiter veel sattunud ei ole! Paar päeva tagasi näiteks käisin esimest korda Raigastvere vaatetornis, kust avaneb fantastiline vaade suuremale osale vooremaast. Kõigi oma järvesilmade ja kartulivagudega. Täna siis tahtsin ma ära avastada Prossa järve. Mul oli mingil põhjusel selline sinisilmne visioon, et tegu on metsiku, avastamata paigaga, kuhu jõudes valdab meid ürgaegade igatsus... No tegelikkuses sõitis sel metsavaheteel meist mööda üks kuni mitu autot, niiet kui me Prossa järveni jõudsime, olime parajalt tolmuahvide moodi. Metsiku paiga asemel laiutas liivarand oma mitmekümne supleja ja... koeraga. Üks dalmaatslane ja üks nähvits. No ega nad meid ei seganud. Saime oma varbad märjaks kastetud (mõni natuke rohkem) ning vaadet nautida. Järv on tõesti ilus. Nii selge vesi, et ujudes põhi ära petab – tundub, et on siinsamas, aga kui varbaid sirutad, siis saad aru, et põhjani ikka tükk maad on veel. 

Järgmisena jäi meile tee peale ette Kalevipoja lingukivi. Ega vist ei ole Eestimaal ühtki pisut suuremat kivimürakat, mille juurde mõni legend ei käi. Selle pisikese lingukivikese ümbrus oli küll juba parajalt metsistunud ning kaunite maasturitega linnainimesed talle varsti enam ligi ei pääse... 

Kuna olin kindlalt otsustanud, et püüame igal juhul ’päris’ maanteid vältida, siis jätkus meie reis lausa metsavahel ning ma pean ütlema, et varjuline ja kinnitallatud liivasegune metsatee oli kogu retke parim teelõik. Loomulikult tuli ette ka jaitsakamennajadarogat, mille peal sai täiest kõrist ’kui siit pilvepiirilt alla vaatan...’ laulda, ilma et oleks pidanud ise häält väristama ning ühel eriti kiviklibusel tagumikumassaažiga teelõigul otsustas minu Jupiter, et nüüd aitab küll, kuhu mind veetud on, mina rohkem ei sõida... ning sülitas keti maha... kaks korda... parim hetk kusjuures oli see, kui ma kisan, et ma ei saa pidama ja Mariell mulle järgi jookseb koos rattaga, et mind kinni püüda... 

Koduteel astusime sisse ka Kassinurme hiide, kus meid kõigepealt tervitas pulmaautode kolonn (koos tolmuga muidugi) ning kus ma üle hulga aja jälle oma mehega kokku sain. Prints valgel hobusel. Või õigemini mustal :) 

Kogu retke raskeim osa oli aga hoopis kodumäest ülestulek. Need olid tänase päeva kõike pikemad meetrid... Aga naised olid vaprad ning pidasid lõpuni vastu. Ega neil midagi muud üle ei jää ka - ütle mulle kui hullud on su sõbrad ja ma ütlen, millesse sa end mässinud oled :) 

No comments:

Post a Comment