Friday, April 4, 2014

Kui keegi mulle...

…mõned aastad tagasi oleks ennustanud, et triigin tantsupeo ülevaatuse eelõhtul põlle ja tanu ning kuulan Smilersit, siis oleksin ta kõva häälega välja naernud. Tegelikult peaksin nüüdseks olema juba harjunud omaenese elu uperpallide ja kannapööretega. Kas ma planeerisin, et saan nelja lapse emaks ja abiellun geniaalse, kuid samas parandamatu puudega kirjanik-tõlkijaga? Kas ma nägin ette, et neljakümnekuueselt olen üksiküritaja mitmel rindel, nii et 24 tunnist ja kahest käest jääb ilmselgelt väheseks? Kas ma uneski oleksin osanud aimata, et lühikese aja jooksul viin läbi kolm rahvusvahelist projekti ning külastan ära suurema osa euroopat? Kas kuskil oli kirjas, et armastuse tunne ründab mind alati ootamatult, viies endaga igavikku iga kord vähemalt poole mu südamest, kusjuures südant kasvab kogu aeg juurde? Minu kõige kummalisemateski unenägudes ei klõbistanud ma oma mõttemõlgutusi maailma peale laiali ega kujutanud ette, et neid loeb rohkem kui üks inimene. Ehk siis mina ise. Ma ei ole ennast ikka veel üles leidnud. Päriselt. Aga ma tean, et ükskõik, mida ma ka teinud või öelnud pole – alati olen ma olnud mina ise. Ega mul pole temast pääsu. Nii et homme tuleb ülevaatajatel paraku leppida mitte Kalevipoega jutustava Meie Mari Murakaga, vaid tuhandest mosaiigikillust koosneva unistajaga, kes kõige tõenäolisemalt siiski laulab kaasa, sel ajal kui tantsib. Muidu ma poleks ju mina ise…

No comments:

Post a Comment