Monday, April 21, 2014

Tänase päeva tähendusrikkust...



…on raske ülehinnata. Algas kõik sellega, et hommikul tööle minnes teatas vallavanem, et oli mind unes näinud. Ja mitte lihtsalt niisama, vaid me olime koos… lennanud (ise, mitte lennukiga) ja hiljem voodit jaganud. Lohusuu vallavanem on… naisterahvas. Hiljem, kui ma pea pulki täis ja aju kõvaketas restardi ootel, Lohusuu bussipeatuse poole sammusin, istus mul tee peal ees konn. Igavene purakas. Ei liigutand lillegi, kui ma tast peaaegu kotleti oleks teinud. Peipsimaa pealinna jõudes lõi kohalik kaubanduskeskus mul nina ees ukse kinni (neil olevat äkiline inventuur) ning mul ei jäänd muud üle, kui kuivava suuga päikese käes pingil praadida oma nelikümmend minutit. Esimesed kümme kulus kiirabi ootamiseks, sest Konsumi esisel platsil pikutas noorepoolne naisterahvas, ilmselt minestanud, keda siis ümberkaudne rahvamass kõik uudistas… kuni kiirabi tulekuni. Abil kiiret ei olnud, pärast kannatanu üleskorjamist sõitsid nad paarkümmend meetrit eemale, misjärel anti nähtavasti kohapealset abi, sest masin seisis varjupoolses teeservas üle kümne minuti. Kogu see aktsioon hoidis mu tähelepanu enda suunas, mistõttu olin äärmiselt üllatunud, kui pilku pingiservale pöörates, märkasin enda kõrval kivisillutisel istumas… KONNA. Samasugune purakas nagu Lohusuus. Istus teine truult tükk aega mu ligidal, kuulates  rahuliku südamega mu päevakokkuvõtet ja poseerides telefonifotokale. Siis aga alustas oma teekonda üle bussijaama platsi üle tee asuva jõe suunas… roomates. Sõna otseses mõttes kõht vastu maad. Kiirusega pool meetrit minutis. Laveeris õnnelikult kahe platsile vuranud bussi rataste vahelt teisel pool asuva kõnnitee servani. Millest ta üle ei saanud ning otsustas oma teekonda jätkata PIKI kõnnitee serva roomates. Ma südamest loodan, et ta jõudis eluga oma sihtkohta. Või alles jõuab. Kunagi lähemas tulevikus. Aga minu printsid ootasid mind Laiuse poes. Täitsa võõrad mehikesed (nagu alati üks pikk ja peenike, teine lühem ja pontsakam) palusid nii kenasti, kas nad võiksid mu säästukaarti minuga jagada… Ma ei hakka isegi ennustama, mida mu uned mulle täna öösel näitavad :)

No comments:

Post a Comment