Thursday, December 29, 2011

Ma ei oska haige olla


Mul puudub igasugune olemise strateegia selleks puhuks, kui mingid miljonid tundmatute nimedega bakterid-batsillid minu organismis peremehetsevad. Kui ikka inimene tavaliselt terve on ja siis mingi apsaka läbi paaril korral aastas invasiooni üle peab elama, siis olen ma küll haledalt läbi kukkunud kriisisituatsioonis käitumisjuhiste väljatöötamisega. Või kui mul tekibki mingi tahtevälgatus – näiteks ignoreerida seda fakti, et ma tegelikult ka haige olen – siis minu enese väeti keha on see, mis mulle järele ei jõua. Reetur. Ülemiste hingamisteede haiguste korral, ehk siis kogu olemist halvava nohu ja palaviku puhul pole üldse mõtet rääkidagi sellest, et inimese tunne kusagilt ikka tagasi tulemas on. Kujutad sa ette – mingi pisike nohukene ja inimesest pole asjagi… Eriti lõbusaks läheb aga siis, kui õnnestub kõhuviirust hankida. Koos kogu sisikonna välja oksendamisega tundub mulle, et ka suur osa minu aju hallollusest sama teed pidi kaduvikku läheb. Miks muidu ei suutnud ma eile õhtul raadiost kõlavast inglise keelest mitte mõhkugi aru saada… tundus, nagu oleks hiinlased kõik laulud esitanud… või oli see hoopis eesti keel??? Täiesti kohutav väljavaade igatahes. Tehke minu kehaga mida tahate, aga jätke minu mõistus puutumata. Tahes-tahtmata kangastus mulle silme ette minu laste ainus elus olev vanavanem, kes kõrgest vanusest tingituna enam mitte midagi ei mäleta. Isegi mitte oma lapsi. Rääkimata sellest, mis juhtus paar minutit tagasi. Mis kasu on minu kujust, kes kellegagi seostumata zombi moodi maailmas ringi käib. Huhh. Õnneks mäletasin ma täna hommikul ikka natuke rohkem juba, sain ka keeltest aru ning oma lapsed tundsin ka kõik ära. Kui välja arvata, et mul läks ikka segamini, millist kommi keegi mu lastest sööb ja millist mitte… Häbi-häbi. Aga ikkagi. Haigused – palun mitte tülitada mind ja minu lapsi, me ei hakka teid kunagi armastama ega teiega läbi saama ning üleüldse saame me nagunii kohe terveks ja pole mõtet oma aega meie peale raisata. Minge Kuu peale… Las saavad tulnukad ka aimu, millised nähtamatud ohud neid Maa peal varitseda võivad.

No comments:

Post a Comment