Saturday, December 10, 2011

Kas teate, mis tunne on...


…sõita kitsastel kurvilistel mägiteedel kõrvuti elevantidega? Mina tean. Sest just seda tegin ma täna öösel unes. Kusjuures tee viis Indiast Hiinasse. Niivõrd reaalsena tunduvat, värvikirevat ja emotsionaalset und pole ma juba ammu näinud. Vahepel kasvasid tee keskel suured jämedate tüvedega puud, millede vahelt me mööda manööverdasime, ise hoolega vaadates, et me ühegi elevandiga kokku ei põrkaks. Ühe elevandi silmad on mul eriti meeles. Elevandile silma vaatamine on samasugune hingeline kogemus nagu kalaga tõtt põrnitsemine. Iga kord kui ma Lohusuu kooli akvaariumikalasid tervitama lähen, ujub klaasi lähedale üks minule tundmatu, tillukest latikat meenutav värviline kalake, kellega me siis silmsidet peame. Ma ei tea, mida ta mõtleb, aga mulle tundub, et ta ei ole õnnelik… Elevandid minu unenäos teadsid, kuhu neil on vaja minna. Nad läksid koos meiega. Hiinasse. Moodustasid elava müüri ümber kummaliselt rahuliku, miskipärast jaapanipäraste taimedega rohelise oaasi, kuhu me lõpuks jõudsime ning autost välja tulime. Reine oli meil muide autojuht. Kaasas oli meil kaks võõrast last, üks neist selline elavaloomuline ja pahandustele kalduv tütarlaps, kes kohe järve äärde läks, ning ehmatas lendu seal rahulikult ujuvad tundmatud veelinnud. Väike kortsus hiina naine tuli mulle ütlema, et nii ei tohi teha ning kui me oma lapsele kombeid ei õpeta, siis pannakse ta kloostrisse kinni. Teine laps oli kahtlaselt minu enda moodi, veidi nagu mina ise lapsena... Rahvas kogunes küla keskel asuvale bonsaidega ümbritsetud väljakule. Elevandid seirasid meid veidi eemalt vaikse kõrvu lehvitava seinana. Istusime rohule. Algas ümin. Ringi keskele ilmus eiteakust Tiibeti munka meenutav vana mees ja hakkas monotoonse häälega laulma. Oodi Maale. Tänas teda selle eest, et ta lubab meil siin elada. Üminale lisandus üha tugevnev trummipõrin. Ja siis korraga läks kõik mustaks. Saabus kõrvulukustav vaikus ja tundus nagu hõljuksin ma tühjuses. Läks tükk aega enne kui ma ärkasin. Vaimusilmas elevandi pilk…  

No comments:

Post a Comment