Saturday, June 14, 2014

Pean häbiga tunnistama...

...et olen minetamas ka viimseid potipõllumehe oskusi. Panin mina maha suure pika peenra aeduba. Täitsa varakult kusjuures, nii mai alguses, kui olid need troopikailmad. Praeguseks ilutseb selle pika vao peal uhkes üksinduses nii umber täpselt seitse oataime. Ülejäänud on ära SÖÖDUD juba idulehe faasis, nii et terve peenar on kaunistatud sentimeetriste varrejupikestega neis kohtades kui teoreetiliselt peaksid kasvama oad. No hea küll, ega see pole esimene kord. Oaga läheb nii iga aasta, sest nähtavasti elab  meie aias keegi, kes kohutavalt armastab oalehti ning ootab igal kevadel, millal ma neid talle maha panen. Mis põhjusel need allesjäetud seitse talle ei maitsenud, teab ainult tema ise. Aga – panin mina maha ka salatit. Sellega pole kunagi miskit häda olnud, kasvab mis mühiseb nii et äragi ei jõua tarbida. Nii ka sel aastal – ilus punane kräsus peenrajupike, kuni... lähen mina vaatama, et ehk saab juba saia peale panna ja mida ma näen – SALAT ON ÄRA SÖÖDUD. Kusjuures isegi rootsusid pole järel. Perkele. Ega maasikatega pole asi parem. Küll ma rohin ja lõikan ja panen hobuserammu ja saepuru, aga kui naabritädi tassib peenralt rusikasuuruseid mammukesi lastele, siis minu omad on kui kodukootud mutantvariant metsmaasikatest. Ei miskit moosilaadungit. Hea kui mokad maasikaseks saab. Väike lootus on, et ehk saab oma mõistusega kokkuklopsitud kasvuhoonest heal juhul ehk paar tomatit-paprikat-kurki, kuigi, mis seal salata, naabritel kasvavad varred katusest välja juba, sel ajal kui mina kurgid alles maha istutan. Oh well... augustikuus vast siiski. Aga sibulad kasvavad mul küll hästi. On teised nii mahlased ja magusad. No miskit kasu peab ikka olema sellest, et iga päev Peipsi äärde tööle käia :)

No comments:

Post a Comment