Monday, June 23, 2014

Ma ei ole oma elu sees ühtegi kassi vihanud

Mul läheb süda härdaks ühtviisi nii klanitud siidise kodukassi kui kõige viimasegi äraräsitud rääbaka peale. Eelistades muidugi viimast. Kogu mu kassikoloonia on tegelikult alguse saanud koju tassitud rääbakatest. Kõigepealt meie esiema Kiti, kelle lapsed küla otsast prügikastist koju vedasid, kirbukoloonia kasukas ja hull pilk silmades. Järgmiseks meie esiisa Nunnu – vanaldane paksude hamstripõskedega elust räsitud pelglikkuse etalon, kelle sülle meelitamiseks kulus ikka päris mitu taldrikutäit head ja paremat. Kõigi väikeste pärdikute sündimisi vaadates, ei suutnud ma kunagi ette kujutada, kes on need inimesed, kes väikeseid elusolevusi metsa alla kannavad, sumbuti toru otsa topivad või merekooli viivad. Siia nad kõik jäid ja tõmbemagnetina meelitavad võõraid kodu ja kodutuid kasse ikka ja jälle meie õuele. Eks ma muidugi vahel teen Shreki ka ja ajan neid hanguga mööda õue taga, aga ma kardan, et nad võtavad seda kui kentsakat mängu, millega perenaine ennast vahepeal lõbustada üritab. Sest nad ju teavad, et tegelikult annaksin ära viimasegi toidupalukese, et nende näljaseid kõhukesi täita. Küllap teab seda ka see tundmatu must, valge maniskiga kõuts, kes minu heasüdamlikkust ära kasutades eile minu enese silme all krabas kinni meie viimasest väikesest rääbakast ja temaga putku pani. Minu maailm varises kolinal kokku. Kui ma siis viimse hetkeni lootusekiiri üleval hoides oma väikese sõbrakese elutu, murtud kaelaga keha, üles leidsin, tundsin, kuidas sel hetkel oleksin selle kõutsi sinnasamma maha löönud. Kogu maailma kurjus oli kehastunud just sellesse musta olevusse. Läbi meeleheitekurbuse nägin iseennast – minu enese headus ja sinisilmsus toovad hävingut neile, kes minu ümber. Ja mina kogu aeg mõtlesin, et headus on maailma püsimise alus... Muidugi on. Tule tagasi, millal sulle sobib, Mefisto – minu süda jääb sind ootama. 

No comments:

Post a Comment