Monday, April 15, 2013

Euronõuded...



…määratlevad väga täpselt, kas kurk peab olema pöialpoisi või nimeta matsi jämedune, et teda üldse kurgiks nimetada võiks, muidu võib tegu olla näiteks hernekaunaga, aga spordisaalides valitseva kakofoonia ja müradetsibellide kohta seal vist märkeid ei ole. See on kummaline fenomen – ma pole siiamaani veel kohanud ühtki võimlat, kus normaalselt kõnelda ja kuulda saaks. Huvitav küll, oma ülesehituselt meenutavad nad ju kõrgete lagedega katedraale. Ning katedraalide võlvide all valitseb küll suurepärane akustika. Peaks vist ajujahiga tegelevatele geeniustele esitama väljakutse müravaba võimla konstrueerimiseks. Minul näiteks on pärast tänast paaritunnist Laiuse võimlatrenni kuulmisorganid nii läbi, et ei suutnud koju tagasi jõudes isegi kohustuslikku muusikapala kuulata (milleks on muide ’Dead or Alive’ Tom Cruise’i esituses… jaa jaa, ma tean, olen imelik…). Vähe sellest, et muusika kajab ja resoneerub kõikvõimalikest nurkadest ja tasapindadest, pole võimalik kuulda isegi seda, mida kõrvalkannataja räägib. Juhendaja juhtnööre tuleb vist huultelt lugema hakata. Omaenese mõtteid ei kuule niikuinii. Mina küll ei tea, kuidas need lapsukesed võimlatunnid üle elavad, või õigemini, nüüd ma tean, miks kehalise tund lapses stressi tekitab… aga see selleks. Trenn ise oli huvitav. Saime pisut teiste tantsuõdedega koos harjutada. Vahel on meist ikka abi ka, muidu oleme ise nagu viimase rea õpipoisid alati, kui kuskil kellegagi kokku tantsima peame. Aga tegelikult tahaks ma ikka viriseda ka. Kuigi ma saan aru, et inimestel on muusikast igaühel oma arusaam, siis mõningad ilmselgelt MITTE muusikasse minevad liigutused võiks ju kellegi ehk pisut rohkem muusika sees elava inimesega läbi konsulteerida, enne kui neid raudse järekindlusega tantsu raiuda. Me ei tee terasraudteed, me tantsime tantsu. Ilusat ja graatsilist. Hingega tahaks. Aga ei saa, kui hingel lennata ei lasta. Niipalju siis virisemisest. Muidu on kõik hästi. Õnneks ei ole praegu mingit tuld takus ühegi esinemise ega niisama ilusaks olemisega, ehk jätkub aega neid hingega tantsitavaid lookesi lihvida. Ja nii ümmargust juttu pole ma juba ammu kirjutanud… äkki on tegu kevadise metamorfoosiga… muundun poliitikuks. Tule taevas appi!

No comments:

Post a Comment