Monday, June 20, 2016

Ma ei ole mitte kunagi unistanud...

...kanuumatkast. No ei ole vesi minu element. Mitte et ma teda just kardaks, aga mingi kõikuva asjandusega tema peal matkamine… no aitäh. Ennem hüppan iga kell uuesti lennukist välja. Aga kuna Marikeste suvepuhkuse juurde kuuluvad tavaliselt ekstreemsed ettevõtmised, siis otse loomulikult läksime me pärast naiste tantsupeo läbielamisi… kanuumatkale. Ahja jõele. Eks ma muidugi sain oma viimase laste laagri ajal pisut aimu, misasi see kanuu on ning kuidas selles käituma peaks, sestap ei olnud ma täna hommikul nii väga paanikas. Aga täielik algaja olin ma sellegipoolest, ning mida algaja tavaliselt teeb? Muidugi läheb ta kahekesi kanuusse teise algajaga. Siinkohal soe soovitus – ärge minge kanuusse, mis lastakse vette tagurpidi. Sest esimene asi, mida te tegema peate, on kanuu ümber pöörama. Nii umbes kahe meetri jagu laias jões. Milles laiutavad suured kivid. Ja vette kukkunud puuoksad. Ahja jõe ürgorg ju. Ja need aksessuaarid saadavad teid nii umbes 10 kilomeetri jagu. Kunagi ei või teada, mis järgmise käänaku taga ees ootab. Kas kahe puuoksa vahel on nii palju ruumi, et kanuu läbi mahub või siis mitte. Ma muidugi ei saa üldse aru, kuidas on võimalik niisugust äri euroopa liidu tingimustes ajada…. Tee täiesti puhastamata, mingit järelvalvet ei toimu, allkirju ei võetud, et kui kanuu ümber läheb siis olen ise süüdi näiteks ja vaatan ise, kuidas ma lähimasse asustatud punkti jõuan… täielik korralagedus…





Samas olime meie Katiga ikka täielikult arenemisvõimelised. Esimese tunnikese me tuigerdasime seal kivide ja kändude vahel, ühel korral tirisime kanuu mudasele kaldale, et see seal ümber pöörata ning üleüldse arendasime kõikvõimalikke kanuutamise võtteid. Teisel tunnil olime juba nii profid, et kui üks kanuutas, siis teine tegi pilte. Telefoniga. Mis tavaliselt oli peidus rindade vahel. Ka neil, kel rindu tegelt pole… Kolmas tunnike oli juba täielik relax ehk siis nautimine. Ma isegi märkasin neid siniseid kiile, mis meie ümber lendlesid. Rääkimata ettejuhtuvate kärestike professionaalsest ületamisest. Ja kui hästi läks, siis oli kuulda ka linnulaulu. Ah et miks hästi? No marikesed ju… jõe peal kanuus… kujutate ette Marikesi ja vaikust… eriti kui tegu on ekstreemolukorraga…





Just siis, kui me Katiga otsustasime, et meist on saanud kanuumatka täieõiguslikud nautijad, jõudsime me avamerele. Päriselt ka. Kitsukesest risu täis jõekesest sai ühtäkki lai sillerdav meri. Mis tähendas seda, et tuli hakata aerutama. Kohe korralikult. Poole tunni möödudes oli selge, et kasutusele tuleb võtta kõik lihased. Ka need, mida pole. Viimaste kilomeetrite jaoks ei jätkunud enam neid ka. Vägisi tuli mulle meelde ammune maasikakorjamise eksperiment, kus ma tööpäeva lõpuks enam ühtegi lihast ei tundnud. Nii siis kui nüüd tuli viimase õlekõrrena appi võtta üks jõud, mis kunagi otsa ei saa. Tahtejõud…. Ning kui mulle lõpuks hakkasid kangastuma homsed delfi uudised, kus otsitakse Ahja jõel kaduma läinud Rainet ja Katit, kuulsin ma ellsõudvate naiste rõõmuhõiskeid – mees paistab! Ma poleks kunagi arvanud, et me Katiga nii rõõmsad võiksime olla mingi mehe pärast. Sest just paarkümmend minutit tagasi oli meist möödunud Taevaskoja praam, mille ninas meile mituteist poolpaljast meest lehvitas, kes mind kohe täiesti külmaks jätsid… ja nüüd mingi mees rohelises särgis… ning tahtejõudu oli hetkega kohe hulga rohkem :)

Pärast nelja tundi kõikumist ja 17 kilomeetrit veeteed saime me tunda, mis tähendab maa külgetõmbejõud. Enam kunagi ei tee ma nalja kõikuvate meremeeste üle… võttis ikka päris korralikult aega, enne kui me aru saime milleks meil põlved on ning et maa peal kõndimiseks tuleb hoopis teisi lihaseid kasutada kui vee peal kanuus. Aga et meil päevast ikka ka mingi kultuuriline mälestus jääks, vahetasime oma mudased riided kleitide vastu ning sõitsime Luunja Roosiaeda Naisi Köögis kaema. Olid väga vahvad naised. Minu jaoks jällegi esmakordsed. Vahel kohe on nii, et päev on täis üllatusi, eneseületamisi ning ettearvamatuid emotsioone..
„ma armastan sind esmaspäevast reedeni…“

Ja võib-olla vahel siiski ka nädalavahetustel… mõnikord… 



No comments:

Post a Comment