...et õpetajad peavad pidevalt kaitsma oma õigust pikale
suvepuhkusele ning võimalusele koolivaheajal mitte tuimalt koolis nelja seina
vahel kolleege põrnitseda või siis külakeskustelu arendada. Koolivaheajal
tahaks ju õpetaja ka puhata ja mängida, onju. Et siis tema ka uut veerandit
alustades värskest energiast pakataks ning ikka tahaks oma õpilasi jälle näha. Sest
midagi hullemat ei oska ma ette kujutada, kui see hetk, mil ma hommikul mõtlen –
jälle ma pean sinna tööle minema... Ei pea. Tahan. Minna. Tahtsin minna ka
täna, täitsa vaheajal, sest olin oma hullus agaruses välja ajanud meile tasuta
koolituse. Projekti raames ikka. Ma tean... nii kui ma suu lahti teen, nii
tuleb sealt sõna projekt. Projekt siin ja projekt seal, vahepeal mitu
ja-nii-edasi. No harjuge ära juba :) Agajah, täna oli tore päev. Mulle ikka nii
meeldib, kui tuleb külla inimene, kellest sa midagi ei tea ja siis ta üllatab
sind täiesti ootamatult ja positiivselt ja võngub tagasi sinu enese seest.
Pille Kriisa. Need kes teavad, need juba teavad, need kes veel ei tea –
tutvuge. Ääretult vahva ja meeldejääv persoon. Ja millest me siis rääkisime. Just
rääkisime, sest mul on nii kopp ees kõigist neist koolitustest, kus koolitaja
sulle pauerpointi ja uskumatu hulga pabermaterjali abil püüab midagi selgeks
teha ja siis pärast koolituse lõppu küsid sa endalt – misasja ma siia üldse
otsisin. Seekord oli teisiti. Kohe päris teisiti. Esiteks ma muidugi arvan, et
veel ükski koolitaja pole nii palju roppusi nii lühikese aja jooksul suust
välja paisanud, aga... see ongi ju elu. No kuulake meie lapsi, nad niimoodi
räägivadki ju. Kõik need armsad eestikeelsed T-sõnad ja V-sõnad ja meie
piirkonnale iseloomulikud T-venekeelsedroppused-ja-bolše... Ja Pillel on õigus –
need ongi ainult sõnad. Me oleme liiga tundlikeks muutunud ning võtame igat
lapse suust väljapaiskuvat sõna otsese solvanguna. Aga ei peaks. Poleks üldse
vaja. Oma suhet lapsega tuleb rajada ilma igal hetkel solvumata. See oli nii
armas äratundmine... mina olengi mina ning teengi asju omamoodi ning olen
justnimelt seda igaühega eraldi suhet püüdnud rajada. Kogu oma õpetaja-elu
jooksul. Võibolla seetõttu ongi minu suhted lastega nii positiivsed. Kui ma
iseendast pluss-inimese teen või õigemini end plussmärgiga tunnen, siis see
peegeldub vastu ka minuga suhtlevates inimestes. Mina suudan küll inimesi
aktsepteerida kõigi nende veidruste ja omapärasustega, mis neist ju tegelikult
originaalsed indiviidid teevadki. Mul pole mingit tahtmist kedagi lihvida,
väänata, tahuda, endale sobivamaks muuta... Pillel on õigus – mina käin koolis
õppimas täpselt samapalju kui lapsed. Meie mikrokosmoses oleme me võrdsed.
No comments:
Post a Comment