Wednesday, July 17, 2013

Kõik sai alguse sellest...



…kui minu kõige vanem tütar avastas, et meil on ikka liiga vähe kasse alles jäänud. Tõsi ta on, et algselt 14-pealine kassikari on nüüdseks kahanenud viie ja poole peale. See pool kassi sümboliseerib jätkuvalt südamesopis pesitsevat lootust, et meie jaanipäevaeelsel ajal jalutama läinud Tuust ehk näitlejanimega Dolly Parton ikka kunagi ehk veel meie kaissu tagasi jõuab… Aga kuna loomade varjupaigad on lausa kisendamiseni täis pisemat ja suuremat kassirahvast, siis mõeldud-tehtud – Tartus otsiti kodu pisikesele kassipoisile, kel nimeks Hansuke! (asjasse mittepühendatutele teadmiseks – Hansuke ja Greteke on teada-tuntud muinasjututegelased ning ühtlasi üldse mitte juhuste kokkulangemise tõttu oli minu laste isapoolse vanaisa nimeks samuti Hans) Ootasime siis kõik uudishimulikult meie oma Hansukese kojusaabumist, kuid siis selgus, et vaene kassipoiss on siiski nii väeti ja nõrguke, et teda koju ei anta. Grete läks ikka vaatama, et äkki on seal mõni teine, kes Hansu moodi tundub ning meie jaoks see õige kass on. Oli. Pikakarvaline triibik, kellele varjupaigas parema kujutlusvõime puudumisel pandud nimeks Bebert. Mulle kangastus kohe silme ette üks mu lapsepõlve lemmikmagustoitudest – teate küll, see munavalgetupsudega mannapuder ehk… bubert, jah! Kassilaps ise oli väga uudishimulik ja kraps ning nurrumasin töötas esimestest sekunditest täisvõimsusel. Millegipärast tuli mulle teda vaadates-kuulates meelde ABBA kunagine hittlugu ning kass oli oma nime saanud – saage tuttavaks, meie juures elab nüüd Fernando, liignimega Alonso, kõnepruugis Üllatus. Kohe esimesel õhtul õnnestus tal suurema osaga kohalikust loomariigist tutvust teha (kaasa arvatud siilid), mitu korda hämmeldusest punnis silmadega Bläcky ja Emmeliine käest tutakaid saada ning Esmeralda tõi kuuldavale oma parima urina, mis tal pakkuda oli. Muide, täna hommikul olid nad sama hämmeldunud, justkui oleksid eeldanud, et öö jooksul see kummaline karvane kassi moodi haisev olend ära haihtus… Mingist koridori ööseks pessa jäämisest ei olnud muidugi juttugi ning nii möödus minu esimene öö uue beebiga selili magamisasendis, pidevalt nurruv kassilaps lõua all… ainus koht, kus ta end äärmiselt turvaliselt tundis. Kui ma end vahepeal külili keerasin, siis kohendas ta end mulle täpselt kaela ümber nagu sardell. Rääkimata sellest, et iga kord kui ma kuhugi minema hakkasin, jooksid päntajalad mulle järgi ning otse loomulikult tahtis beebi hommikul kell seitse ärgata, süüa ja mängida… Kuigi mulle tundub, et olen väikeste laste jaoks juba liiga vana ning mul pole aimugi, kas mul ikka on jõudu seda väetikest inimeseks kasvatada, on mul süda rahul – vähemalt üks hingeke on jälle päästetud. Ja nendest beebisilmadest saavad kunagi sügavamõttelised juttu rääkivad kassisilmad…

No comments:

Post a Comment