Sunday, February 24, 2013

Täna oli imeilus päev



Päike tuuritas peaaegu pilvitus taevas, kallates üsna kevadehõngulist valgust kõigi eestimaalaste pääle. Oli sünnipäevatunne. Ja selle tunde tekkimiseks ei olnud vaja mitte kuhugi minna ennast patriootiliselt või poliitiliselt tõestama. Kodumaa sünnipäeva kõige tähtsamaks väljundiks ei ole ju ometi ülesmukitud prominentide iseteadlikult uhke paraad punasel vaibal ning paadunud sõjavastalisena ei soovi ma kunagi osaleda lahinguvarustuse väljanäitusel. Mulle meenutab see nõukaaja armee aastapäeva ja võidupüha paraadi, ainult tribüünilt lehvitajad on teised. Mind teeb kurvaks see, et 21.sajandisse jõudnuna, kulutame me ikka veel miljoneid sõjapidamisele ning inimelu võtmine lahingutingimustes on ikka veel aktsepteeritav. Ajaloost pole me midagi õppinud. Meil on ikka ääretult vedanud, et me oleme oma Eesti riiki lausa kaks korda saanud alustada. Väikesed nagu me oleme. Kui me selle korra nüüd maha mängime, siis kas meile kolmandat võimalust enam antakse? Samas, egas kodumaatunnet riigikorra vahetumine südamest välja ei kisu. Rukkilill õitses meil rahvariietel ja põlluservas kogu okupatsiooniaja. Suitsupääsuke teeb pesa siiamaani. Meie fantastiline rahvuslipp vaatab meile vastu pea igalt talviselt pildilt. Tänasel kaunil päeval leidsin selle Laiuse mäelt….

Kodumaa sünnipäeva puhul ei huvita mind absoluutselt, milline viin kõige paremini pidulauale sobib, kas peaks ignoreerima vabariigi hümni kolmandat salmi, mida peaminister ütles ja mida ütlemata jättis, kas president ikka puudutab oma kõnes ühiskonna valukohti ja teeb märkusi ’pahadele’ poliitikutele, kas presidendiproua valib seekord õige kleidi või paneb jälle puuse või kas vastuvõtul ikka kiluleiba antakse. Sünnipäevatunne tuleb sellest, et Minu Eestimaa on ikka alles, asudes minu sees ja jäädes sinna igaveseks.
Minu Eestimaa püsib minus
Ta põldude ristikulõhn
Minu Eestimaa püsib minus
Ta keel ja ta kodune õhk
Minu Eestimaa püsib minus
Ta kutset ma eneses kuulen
Minu Eestimaa püsib minus
Ja kestab mu kasinas luules…

No comments:

Post a Comment