Tuesday, February 26, 2013

Küllap hakkan vanaks jääma...



…miks muidu käivad neelud lapsepõlves armsaks saanud toitude järele. Vanadus pidi ju olema tagasipöördumine lapsepõlve… ja hambutusse olekusse. Igatahes olin ma sunnitud mõned nädalad tagasi poeletilt ostma paki hirsitangu, sest minu lemmikpudruks härjapõlvlasena oli hirsipuder. Mul oli juba pikemat aega selle pudru lõhn ninas värelenud ning enam ei suutunud kiusatusele vastu panna. Mõtlesin, et proovin. Kui ei kõlba, saavad või hiired tangu süüa. No ei kõlvanud. Eriti. Polnud üldse see. Lõhn kusjuures oli, aga maitse… oma viga kui ei vaadanud tookord täpsemalt, kuidas ema seda tegi. Teine lapsepõlve lemmik oli mul bubert. Eriti siis kui mu õde seda valmistas. Tal oli nagu mingi eriline suhe sellega. Alati tuli see nii kohev ja maitsev. No seda minu moodi bubertit olen vahetevahel ikka teinud. Iseendale. Ega mu lapsed sest eriti midagi pea. Aga täna ma kohe pidin endale mustsõstramoosiga saiavormi tegema. Hommikust alates oli ta mul silme ees ja keele peal ning pääsu polnud. Ahjust võetuna peaks ta ju veidi jahtuma, aga kui kibelus on nii suur, siis tuleb tulikuuma võtta, külma piima peale kallata ning ahhhhh…. Lapsepõlves tagasi nigu niuhti. Öeldakse, et teatud toidud on meie ’comfort food’ ehk siis maakeeli turvatoit. Minul on nad täiesti olemas. Siia hulka kuulub näiteks tass ’päris’ kakaod või praekartulid sibulaga või piimasupp vorstisaiaga või sai õunamoosiga. Istud ja maiustad, naudid hetke ning tunned kohe, et elu tuleb ikka mönuga võtta, toidust rääkimata.

No comments:

Post a Comment