Friday, August 9, 2013

Tõusin täna hommikul...



…väga vara. Lausa kell kaheksa. Minu suvegraafikut arvestades on see ennekuulmatu, eriti kui magama minnakse päikesetõusuga ning pealekauba on kõri all veel üks nurruv kiisubeebi. Lisaks hakkasin ma  paar päeva tagasi järjekordselt üle vaatama oma kultusseriaali ehk siis Mulder ja Scully all over again… Pluss muidugi öised tähevaatlused. Varasest hommikutunnist hoolimata näitas temperatuurimõõdik üle 20 kraadi ning hommikukohv õue peal oli küll pisut tuuline, kuid see-eest rikastatud hämmastunud kassirahvaga, kes vaikselt oma peidupaikadest minu poole loivasid, tummalt muret tundes, ega mul ometi palavikku pole, et nii vara ringi kondan. Kummalisel kombel ei huvitanud neid isegi toidupalakesed ning pärast lühikest nurrukontserti kadus igaüks oma isikliku pikutuspaiga poole, kes kuhu põõsa alla. Jalutuskäik kastesel rohul paljastas mulle öise tähevaatluse ajal suupisteteks toodud paari hiire elutu keha ning kui ma mürinat kuuldes taevasse kaesin, et kustpoolt see helikopter nüüd tuleb, misjärel ülevalt tee pealt suur kollane traktor mööda sõitis, sain aru, et on ikka vara küll. Pugesin oma toaurkasse tagasi ja mõtlesin, et olen hästi vaikselt ja loen ära kõik netiuudised. Sain teada, et meie kollektiivne mina võib endale jälle vastu rindu taguda, sest võitsime endile kohe lausa kaks kulda ja maailmameistritiitlit… vehklemises. On põhjust nädalavahetusel tähistada. Fantastiline pildigalerii andis mulle ülevaate Eestit tabanud öisest äikesetormist, mida meie kandis kohe päris kindlasti ei olnud ja millest ma lähiajal ei unista ka, sest tahaks tähesadu kaeda. Siis tuletati mulle meelde, et keskealisel on viimane aeg hakata mõtlema selle üle, mis on elus kõige tähtsam ning siinkohal sekundeeris juba paar päeva netis lehviv uudis sellest, kuidas targad naised lapsi ei tee. Jäin kohe mõtlema, et kui iga lapse sünniga väheneb naise IQ kuskil 20 pügala võrra, siis… üks kahest, kas mul oli enne laste sündi IQ vähemalt 200 või olin ma juba siis nii loll, et otsustasin mitu last saada ning minu intelligentsustase ei mahu enam ammu normaalsuse mõõtkavasse. Ma arvan, see viimane on õige, sest ma pole kunagi aru saanud, miks IQ testid pigem ühte väravasse mängivad, kui intelligentsuse mõõtmise variante võiks ju varieerida.  Järgmisena sain oma suureks kergenduseks teada, et kui kõik 7 miljardit inimest otsustaks ühtäkki korraga ookeani pissile minna, siis sellest ei tulekski ökokatastroofi, vaid see oleks nagu ’tilk merre’, ainult et merre või ojja või järve ei soovitatud minna. Loodetavasti ei oota meid ees mingi ühiskampaania – mine p*****e… Pisut ärevusttekitavana mõjus uudis meie kallist pealinna vallutavatest jänestest, aga mingid tagajärjed peavad ju tasuta linnatranspordil olema. Valimised ka ukse ees ju. Kui ma aga jõudsin artiklini, milles meie ’taasiseseisvuse tähistamiseks’ Tallinna kutsutud Robbie Williamsi kontserdi korraldaja härra Rebane palub inimestel poistebändist väljakasvanud popmuusiku ingliskeelsed laulusõnad ära õppida ja kontserdi ajal tingimata kaasa laulda, et ikka maailmale näidata, kui tsiviliseeritud rahvas me oleme, siis… tajusin ma äkilise selgusega, et nii vara ei ole mõtet suvel üles tulla. Parem juba siis magada kella 11 või 12, et koos ülejäänud perega kenasti samaaegselt ärgata, pärastlõunast hommikusööki valmistada ning mitte ennast kurssi viia kõigi kõrge IQ tasemega inimestele määratud leheuudistega. Kes paljajalu käima harjunud, sel kingad hõõruvad…

No comments:

Post a Comment