Thursday, May 9, 2013

Oled tugev täpselt niikaua...



…kuni miski su tulemüürist läbi murrab. Mida aeg-ajalt ikka juhtub. Eile näiteks. Võttis terve päeva rahunemist, et sellest üldse kirjutada. Võib-olla ei peakski. Või ehk siiski… Käin Laiuse kultuurimaja varemetest mööda pea iga päev. Igal tööpäeva hommikul astun silmad päikeses kinni bussijaama poole ja ignoreerin vasakul kõrguvat kummituslossi. Kõrvus kajavad seal kunagi pesitsenud tuvide kurguhääled. Minu koolipõlve kodu. Sõna otseses mõttes. Ma ei tahtnud mitte sugugi eilsele talguõhtule minna. Mitte sellepärast, et oleksin laisk ja lohakas, mida ma muidugi olen, vaid seepärast, et ma ju teadsin, mis mind seal sees ees ootab. Ja ma ei saanud piirduda ainult pargipinna kraapimisega, vaid ma pidin sinna majja sisse minema. Süda külmaks tehtud ja mõtted pausile pandud. Olen nii ehk naa liiga emotsionaalne enamikel juhtudel, aga see tunne, mis mulle peale vajus, kui ma nende räämas seinte ja sisselangenud põrandate vahel end vaevu edasi vedades tundsin, ületas igasuguse taluvuspiiri. Minust möödusid kõik need sajad minevikuvarjud ja hääled, mis kunagi ses majas kajanud. Heli Lääts laulis lava peal, Modern Fox sekundeerimas, misjärel kuulsin oma vana klassijuhataja häält ’Viimset mohikaanlast’ laulmas. Kinomehhaanik ja India filmimuusika, minu käed pesemas jalutussaali põrandat. Raamatukogu trepi kolmas kriuksuv aste… Varjusin oma kunagisse töökomkasse lava all, korjasin kokku seal valitseva segasumma ning mõtlesin tänutundega sellele, et minu ema silmad ei pea seda nägema. Kuni… leidsin prahi hulgast 8.märtsiks 1979 saadetud naistepäevakaardi, mis oli adresseeritud… minu emale. Sinna ma vajusin, sest nägemine kadus ja kõrvus kohises Niagara. Käsi vastu seina surudes jõudis mulle kohale – Laiuse kultuurimaja ei ole enam, minu kodu ja mängumaad ei ole enam, seda maja, mille iga nurk on täis miljon mälestust, ei ole enam. Matsin ta sinnasamma. Minu pink ja puu. Kauaks seda Laiuse mägegi enam…

No comments:

Post a Comment