Eelmises tantsutrennis toimunud ääretult professionaalsest diskussioonist
uute põllede pilutamistehnika ümber jäin ma targu eemale ja tegelesin asjadega,
millest ma ikka midagi tean. Pilutamisega tegelesin ma arvatavasti viimati
umbes kuuendas klassis ning kuigi ma mäletan ema uhkusest rõõmsaid silmi, kui
ma talle naistepäevaks miskid linikud kinkisin, ei ole mul siiamaani mitte
kunagi tekkinud kohutavat õhinat, et … äkki pilutaks natuke! Õnneks on minu lastel
siiamaani olnud tohutult mõistev käsitööõpetaja, kes on lähtunud lapse enese
arengust ning toimetanud nendega jõukohaseid käsitööasjakesi, mistõttu on mul
kodus kapi otsas päris mitmed karbikesed täis tüdrukute endi kätega tehtud
vidinaid. Kuni siis selle kooliaastani, mil minu vasakukäeline lapsuke äkki
lambist parema käega kuduma pidi hakkama ja ikka kohe sokki, mis seal mingite
lihtsamate värgendistega jamada. Vaatasin seda pusser-vusserdust, mida ta
üritas kokku keerata ja mõtlesin endamisi, kas siis õpetaja vasakukäelisele
vasaku käega kudumist ei oleks võinud õpetada. Nutsime ja kudusime, ikka
kahekesi, sest miks küll kudumiskiirusel kaks rida tunnis peab kodus valmis
saama 15 sentimeetrit sokisäärt, jääb minule mõistatuseks. Ja miks õpetaja ’peab’
lapsele koduse töö mittetegemise eest mitu kahte panema, kuigi ta näeb oma
silmaga, et täiesti ilmselgelt ei oska laps seda asja, mida temalt nõutakse. Lõpuks
ei pidanud mul närvid vastu ja läksin õpetajaga rääkima. Tegelt ei tahaks seda
hetke meenutada, sest oma diplomaadioskused olen ma nähtavasti unustanud ning
kogu dialoogi bussis väljamõtlemine ei andnud mingeid tulemusi. Asi lõppes
sellega, et õpetaja sõnul ’eeldas’ tema, et minu laps oskab kududa, koob samuti
parema käega nagu teine vasakukäeline klassikaaslane ning kuigi ta nägi jah, et
ta tegelikult aru ei saa, mida ta teeb, siis hinnata on ju vaja ning kui töö on
tegemata, siis on hinne kaks. Ja ainus võimalus on, et laps jääb mul pärast
tunde temaga eraldi õppima, sest kahe järjestikuse tunni ajal ei ole õpetajal
aega temaga piisavalt tegeleda. Emotsionaalne nagu ma olen, tulin koju ja olin
läbi nagu läti raha. Silme ees mustendas erikooli tulevik ja hirmunult nurka
pugenud lapsuke, käed kramplikult varrastesse liimitud. Kuni selle hetkeni, mil
mu pojake helistas ja tahtis teada, kes ema ära muserdanud oli. Nagu ikka, on
mu teised lapsed kahe jalaga maa peal ning annavad tavaliselt kõige paremat nõu
ehk – kebi netti ja otsi üles õpetus, kuidas vasaku käega kududa ning õpeta ise
selgeks. No kuidas ma ise selle peale ei tulnud! Niisiis – istusin eile õhtul
kolm tundi ja pusserdasin vasaku käega kudumist. Selgeks sain. Täna näitasin
lapsukesele, kuidas käib. Juba esimestest silmustest oli näha, et ta SAAB ARU
mida ta peab tegema. Samas on esimest korda kudujale kohe nelja sokivardaga
mässamine umbes sama, mis algajale klaverimängijale Bachi Prelüüd ja fuuga
number 1 ette sööta ning loota, et ta selle paari päevaga selgeks saab. Aga mis
seal ikka. Tuleb see 15 cm ära kududa… Pilutama ma siiski ei hakka, enne võin
juba Meie Mari memuaarid valmis kirjutada.Kui sokisäär valmis saab...
Kui tore, et nüüdsel ajal on õpetusi vasakukäelistele.
ReplyDeleteMina olen kah sündinud vasakukäeliseks, praeguseks on kaks asja, mida teen parema käega: kirjutama õpetati tol ajal kohe kindlasti parema käega, ja kudumise õppisin vanaema kõrvalt ära- nii nagu tema, nii hakkasin ka mina kuduma. Ülejäänud asjad teen kõik vasaku käega. Ei oska mitte hinnangut anda, kas on see halb või hea- lihtsalt nii on mugavam. Aga edu su tütrekesele!!! koos emmega, muidugi!!!
ma mäletan neid aegu, kui vasakukäelisus oli justkui puue... meie peres pole kunagi vasakukäelisi olnud, nüüd siis mul viimane lapsuke just selline, oleme vaeva näinud nii mitmegi asjaga, sest ega vasakukäeline peab enamuse asju ise ära õppima kuna keegi ette näidata ei oska. aga küll me hakkama saame! põikpäised nagu me oleme :D
Delete