Monday, October 22, 2012

Tunnen kaasa kõigile inimestele...



…kes kunagi bussiga pole sõitnud. Kes ainuüksi oma mugavates või vähem mugavates autodes uhkes üksinduses lemmikmuusikat kuulates ühest paigast teise vuravad. Nad ei tea üldse, mis päris elus toimub. Saatuse tahtel olen mina oma elu jooksul lugematu arv bussiistmeid ära kulutanud ning tohutul hulgal kilomeetreid maha sõitnud. Aga ikka õpin. Näiteks seda, et 5€ rahatähte pole mõtet bussijuhile anda. Ta küll kõlistab sulle rõõmsalt kopikaid tagasi, aga kuna minu silm neid uusi rahatähti eriti ei erista (hämaras veel kõige vähem), siis avastan ma alles hiljem kodus, et nii umbes täpselt kaks eurot on puudu… Bussis on kõik avalik ja kõik teavad kõigist kõike. Kes millal ja kuskohast peale tuleb ning kuhu sõidab, mida teeb, kuidas lastel läheb, kuidas vanemate tervis on. Ja kui ma vähegi viitsiks tähele panna ning kuulata, siis ma teaks vist vähemalt kolme igahommikuse kaassõitja raamatujagu memuaare vene ajast, nõuka-ajast ja praegusest ajast. Kusjuures see sõna ’praegune’ on otse loomulikult halvustava varjundiga. Muidugi juhul, kui nad suudavad kõlaritest kostuvast Raadio Elmarist või Raadio Kahest nii palju üle karjuda, et ma oma traditsiooniliselt neljandasse istmeritta ikka sõnu seletan. Seda, et ma iga kord neljandasse ritta istun, panin ma tähele eelmise aasta detsembris, pärast paarikuist aktiivset bussikasutust. Ju see midagi tähendab… või siis ma ei viitsi kaugemale minna… Aga tegelikult on neid memuaare tunduvalt mõnusam kuulata kui näiteks õhtupoolset bussiteenust nii paarinädalaste intervallidega kasutava eesti soost, tema enda sõnul vene sõjaväe läbi teinud aga kohaliku ’aborigeeni’, ebamäärases vanuses oleva ning enne bussireisi aimamatus koguses alkoholi ära tarbinud mehe eesti-vene segakeeles 15 minutit vältavat heietust jumal-teab-millest. Sekka kohtlased naerukõkutused. Esialgu üritasid bussijuhid temaga dialoogi pidada. Nüüdseks on see sündmus taandunud monoloogiks. Vägisi tekib mul vahel tahtmine bussiaknale bussiluulet kirjutama hakata. No nii nagu rongis on rongiluule. Sest tegelikult on bussis tore. Kõik on lahked ja sõbralikud. Kui näiteks bussiuks kinni ei püsi, siis lähim reisija pakub koheselt abi seda sõidu ajal kinni hoidma. Või kui uuemat sorti piletiaparaadi sihverplaadil põleb nii võimas tuli, et hommikuti bussijuhti pimestab, siis samamoodi leidub alati keegi abivalmis isik, kes tule millegagi kinni katab. Mida on teil, autoga vurajad, siia vastu panna? Tulge rahva sekka, saate piisavalt sotsialiseeruda ning õigeks ajaks koju või tööle. Bussipilet veel väga kallis ka pole… kui paras raha otsida :)

No comments:

Post a Comment