Friday, December 15, 2017

Rahvakogunemised pole teadagi üldse minu teema...

...aga kuna mulle ei meeldi see jama, mis meie metsade ümber hetkel toimub ning kuna revolutsiooni tehakse teatavasti loosungite ja lippudega, siis otsustasin ma täna ühineda EMA meeleavardusega. Osalt ka muidugi seetõttu, et tegu ei olnud tegelikult meeleaValdusega, keegi ei sõdinud millegi vastu ega tõmmanud kedagi liistule, vaid avardas hoopis meelt.
Algas kõik suht rahulikult. Mäks laulis nagu ikka paar hingeminevat palakest.. kusjuures mul on viimasel ajal raske ette kujutada mingeid demonstratsioone ilma Mäksita... kisub kangesti rahvusikooni poole, tea kas keegi on temaga juba rääkinud pronkskuju püstitamisest... aga jah, metsarahvas kogunes Keskkonnaministeeriumi ette, väga korralikult ette valmistatud loosungid ja lipud käes ning... kinkis ministeeriumile pesakasti. Koos kujuteldava lootuse linnuga. Et nad seal külmas ja kõledas majas lootust ära ei kaotaks. Sest kui rahvas muudkui loodab ja nagu isegi teab, mismoodi võiks ja hea oleks, siis meie endi valitud tähtsad riigitegelased ja nende palgatud ametnikud kaotavad oma viimsegi mõttejupi kuhugi spaghetti bolognese sisse ära või siis tirivad üks ühest teine teisest otsast sedasama mõttejuppi nii et tükid taga. Kas on mets või pole... Kas hiiepuud ja hiiesalud on pühad või võib neist vabalt elutoamööblit teha... Kelle jaoks me seda metsa arutult raadame ja kuhu teda saadame, kas tõesti jäävad hiina paberivabrikud ilma eesti puiduta seisma... Misasja see Pomerants need euroametnikud sinna metsa vedas kui meil metsas ainult palk ja hake kasvavad... Kas olen mina puhta loll või ongi meie väikese riigi kõige suurem riigieelarve tasakaalus hoidja ja eelarveaukude lappija metsast välja veetav puidumaterjal... Aga õnneks on nüüd meie ametnikel võimalus endale ekspertarvamus tellida, sest just täpselt aasta tagasi loodi selline kodanikeühendus  nagu EMA, mis lahtiseletatult tähendab Eesti Metsa Abiks (küll see eesti keel on ikka mitmetähenduslik, kas pole!), kelle juhtfiguurid on võtnud endale südameasjaks inimeste meeli avardada. Sest kõik ju ei tea ja mõned ei käi metsas kunagi.
Ma tegelikult mäletan oma esimest kokkupuudet Linda-Mari Väliga. Leidsin tema raamatu kogemata lastega koos raamatukoguriiuleis tuhnides ning täiesti ilmselgelt on tema puhul tegu sündinud revolutsionääriga. Täna marssis ta ruuporisse ergutussõnu lausudes kogu selle rahvasumma ees Vabaduse väljakule ja hiljem Toompeale. Mitte et ma nii väga vaimustusse satuksin sellisest vaatepildist... ma usun, et turistidele ja teistele linnakodanikele oli see täitsa kentsakas sündmus... ergutav kindlasti... kas nad ka mõttele pihta said, on omaette küsimus. Samas kuulsid nad kindlasti meie eeslauljat, kelle improvisatsioonivõime oli muljetavadav, kahjuks pole mul aimugi, kes see shamaanitrummiga noormees oli. Kogu ürituse kulminatsioon minu jaoks leidis aset Vabaduse väljakul, kus spiraalselt ringikujuliseks vormunud rahvahulk esitas koos eeslauljaga (seekord jällegi mulle tundmatu naisterahvas, pagan peaks hakkama päälinlastega tutvuma...) töötluse eesti rahvalaulust Kaerajaan, uue nimetusega Metsajaan. Vaat see oli alles lugu. Kõik, mida oli vaja öelda, sai öeldud, iidseid tarkusi tuli sealt laulust välja - ehk siis, tuleb minna metsa ja kuulata ja mets ütleb sulle ise, mida on vaja teha. Ühisvälja tunne oli päris võimas, seega tundus üles Toompea mäkke rühkimine suht mõttetu ettevõtmisena, riigiisad oleksid võinud tulla alla linnaväljakule inimestega kohtuma. Paraku ma neid ei näinud küll. Toompea loss tegi täna raudselt lühendatud tööpäeva ning kui meie loosungitega Olümposele jõudsime, olid jumalad juba puhkama läinud...
Eks me seda laulvat revolutsiooni ole juba harrastanud ka piisavalt. Jah muidugi on vaja inimeste üles raputamiseks selliseid üritusi nagu tänane. Kui ikka piisavalt palju ja kõvasti laulda, hakkab ka kõige tuimema kõrvaga olend tüütut kärbest minema rapsima. Kuigi tänane meenutas pigem sireenide hüüdu, sest meie oma Anna Liisa esitas lavalt armsaid regilaule ja Jaak Tuksami elu keset metsa pole veel vist mitte kunagi nii hinge pugenud... Aga... need, kes kohal olid, valutasid südant enne ja teevad seda ka pärast tänast õhtupoolikut, võibolla mingid inimesed tundsid sääsepirinat kõrvades ja raatsivad mõne hetke metsa peale mõelda ning kindlasti on neid inimesi, kes ongi metsa poole ning sealt kunagi välja ei tule, raadaku harvesterid palju tahes. Meie võim ja valitsus teeb ikkagi näo, et jajah, me kuulame teid ära, rääkige rääkige, arutame asja, kaalume ettepanekuid, kui saame võtame arvesse... ja samal ajal surevad metsas puud... linnud... loomad...
Et aga mitte liiga morbiidseks muutuda, umbes nagu ühed noored mehed väljakul, kes nähes plakatit kirjaga Mets - see on elu, arvasid, et sinna alla oleks sobinud kirjutada Kui metsa pole, siis on surm... tahaks rõhutada kogu ettevõtmise positiivset ja helget poolt. Nimelt kohtusin ma esmakordselt päriselus näguderaamatu sõbraga, kes, olles sõbraliku naaberrahva päritolu, annab silmad ette nii mõnelegi eestimaa kodanikule oma meelekindluse ja selge pilguga - siin ta on, Mika Keränen! Mees, kes ei pea paljuks tõlkida soome tselluloositehase kohta käivat infot, et põikpäisele eestlasele selgeks teha - kui tehas tuleb, siis hais tuleb kohe kindlasti ning kes istub bussi ja sõidab Talnasse meeleavardusele, külmetab ära varbad ja nina, et siis uuesti bussiga kodulinna tagasi loksuda. Ja meie räägime, et ilm na sitt, ei viitsi linnapeale rahvakogunemisele minna. Ükskord tuleb see hetk, kus mugavustsoonist peab siiski välja astuma, sest trummipõrin muutub liiga valjuks ja silmaklapid kuluvad hõredaks. Loodetavasti ei juhtu see liiga hilja... et saaksime uuesti kohtudes ikka veel laulda - Meil on elu keset metsa.

1 comment:

  1. KUIDAS TEEN MINU EX WIFE TAGASI DR ODION abiga ...... Tere, kõik mu nimi on Robert Jason, pärast 15 aastat kestnud abielu elasime mina ja mu naine õnnelikult koos, me armastasime teineteist nii palju ja ma armastasin minu perekond olid nad minu peamiseks prioriteediks, kuni ühel hommikul oli minul ja mu naisel väike argument, mis, ma tean, et kõigil paaridel on, sest siin maailmas pole täiuslikke paare pärast argumenti, miks ma koju tulles tööle läksin, ma ei saanud leidke mu naine ja meie lapsed ning ta pakkis ka oma ja laste kotid ning lahkus. Proovisin talle helistada, kuid ma ei jõudnud tema juurde. Läksin tema sõbra majja, kuid nad ei osanud mulle öelda, kust teda leida, ma olin pettunud Ma ei teadnud, mida teha, hakkasin alkoholi jooma iga päev ja öösel lõpetasin tööl käimise. See oli minu jaoks keeruline asi, sest tema ja mu lapsed tähendasid mulle kõike, see oli nagu üks kehaosa jättis mind, mida ma ei suutnud toimib hästi, sirvisin ühel päeval Internetis, kui nägin kellegi ütlusi, mis tunnistasid meest c otsustasin, et dr ODION ja kuidas ta 3 päeva jooksul oma naise tagasi viisid, ei mõelnud ma sellele kaks korda, saatsin talle teada ja rääkisin talle kõike, mis juhtus minu ja mu naise vahel ning ta ütles, et tal on minu probleem, mis tal on tema jaoks väga lihtne lahendada ütles mulle ka, et ma usaldan teda, et mu naine tuleb tagasi ja ma ütlesin, et ma usaldan teda ja ta küsis mingit teavet, mille ma talle andsin. 3 päeva hiljem tuli mu naine lastega koju. Ma olin nii üllatunud, et nägin teda nagu unenägu mulle, hakkas ta nutma ja vabandas minu ees. Ma ütlesin talle, et see on okei, ma annan talle andeks, et olen õnnelik, et ta on tagasi, elame nüüd õnnelikult koos. Kui teil on süda murtud, kuna teie naine või abikaasa jätsid teid hoolimata igasugusest surmajuhtumist, kaitseloitsust ja ka kohtuasjade lahendamiseks, pöörduge selle võimsa õigekirjajuhi dr ODION poole, pöörduge tema poole oma e-posti teel; (drodion60@yandex.com) või saate ka tema rakendust whatsApp teda kasutada telefonil +2349060503921.

    ReplyDelete