Monday, February 9, 2015

Kui pliidi peal piima soojendada...

...siis samal ajal ei ole vaja minna oma tuppa tõlketööga tegelema. Esiteks muidugi ei saa seda hirmsat kõrbehaisu enam kuidagi majast välja, sest akende lahtihoidmine südatalvel võrdub enam-vähem nullilähedase toatemperatuuri kiire saavutamisega ning seal ei aita ka kõigi villaste sokkide väljaotsimine. Teiseks tuleb tänada taaskord meie koduvana, kes mind viimasel hetkel enne totaalset söestumist kööki ajas ning suurema õnnetuse ära hoidis. Kõige kurja juur on muidugi meie vana aasta lõpus sussid püsti visanud mikrolaineahi, mis suutis meie tillukese tarbimise juures vastu pidada vaid paar aastakest. Kuigi ma lugesin talle moraali ja tõin eeskujuks meie kõige esimest Soomest ostetud Whirlpooli mikrokat, kes kenasti 18 aastat meid teenis, ei kõssanud see uuem keeru-veeru enam midagi ning keeldus totaalselt piima soojendamast. Ma saan ju aru küll, et meie totaalse tarbimisajastu mantra nõuabki kiirelt väsivate kodumasinate valmistamist ning aina uute ja ’nutimate’ vidinate muretsemist, aga ega see ei tähenda, et ma sellega nõus oleksin. Millal ma enne nõus olen olnud... Kõik kokkulepped, nii ühiskondlikul kui sotsiaalsel tasandil on keegi teinud ilma minuga kokku leppimata. Seega ei kavatsegi ma osta uut mikrokat, vaatan uksele kinnitatud lipakat rõõmsa smaili ja tekstiga ’ei tööta’ ning keedan piima pliidi peal. Tavaliselt õnnestub see mul ilma kasside ja kojujõudva lapse lõhnataju traumeerimata... Järgmine samm on potis popkorni küpsetamine... 

No comments:

Post a Comment