Thursday, June 27, 2013

Hetke lumm...



Seisan keset Rahva Raamatut, valjuhäälditest kostuvad selle laulu algusakordid, mida ma viimased kolm nädalat vahelduva eduga päevad otsa kuulanud olen. Kuna tegu ei ole looga, mida raadiokanalitest tavaliselt kuulda võiks, olen hämmeldusest keeletu, seisan suu pärani ja mõtlen, millise matemaatilise valemi järgi mulle  praegu seda laulu mängitakse. ’Where do I begin to tell the story of how great a love can be…’
Astun omaenese mõtetesse komberdades Kaubamaja liikuvale trepile, tõstan silmad ja näen sind allapoole laskumas. Meie silmad püsivad üksteise küljes sõnatus kahekõnes kuni me möödume. Me ei tervita, ei nooguta… siis tuleb mul meelde, et keha elushoidmiseks pean ma hingama…
Loen Zeppelini ülakorruse puupingil Dan Browni raamatust ’Digital Fortress’ mehe kirjeldust – pikk, tumedapealine, tahtejõulise näo ja roheliste silmadega – kui ma silmad tõstan, möödub minust mees, mind pilguga seirates – pikk, tumedapealine, roheliste silmadega…
Näen unes koera. Puhtatõulise krantsi ja taksikoera segu. Sügan teda kõhu alt, mille peale koer naerab nagu kookaburra. Tartu Taskusse sisenedes jalutab see koer mulle vastu, taamalt kostab noorte inimeste ohjeldamatut naeru…
Seisan Mutso bussipeatuses. Pärast paaripäevast eemalolekut ootan rõõmujoovastust kojusaabumisest, kuid tegelikult tunnen end kui autsaider, fookusest väljas, võõras. Mõtete tagaseinas trummeldab laul Jambalaya. Buss tuleb, teeb ukse lahti ja raadiost laulab mulle Mati Nuude rõõmsalt ’tahaks tantsida apelsinimajja, õnn on see, kui leiad oma Jambolaya’…

No comments:

Post a Comment