Sunday, June 2, 2013

Aastal 1986...



…tegin ma Viljandi kultuurikooli sisseastumiskatseid. Koorijuhi erialale. Tuli esitada mingi muusikapala. Mina mängisin Raimond Valgre lugu „Ma loodan et saan sellest üle“, akordionil. Õppejõud küsis, miks selline laul… ma vastasin, et see on mu absoluutne lemmik Valgre lugudest. Oleks ma toona teadnud, et sellest loost minu elu lugu saab… Aasta 1982, Laiuse kultuurimajas esineb ansambel Apelsin, muuhulgas lauldakse ka laulu „Aeg ei peatu“… 1989, Sulev Luik ja „Muinaslugu muusikas“ teatritükis  „Valge tee kutse“ … aeg peatub ning ma ei kujuta ette, et seda laulu oleks võimalik kuidagi teisiti laulda. 2003 ja Laiuse kirik, Kait Tamra ja Tajo Kadajas kummardavad Alenderi poole. Kui „Nii vaikseks kõik on jäänud“ alustab kontserti, siis vahepalana kõlab Tamra enese loomingust „Oma saar“. Nii kaunis, nii omane, nii tohutult nukker… 1988, maikuu, Tähtvere laululava, levimuusikapäevad  ja siis Mattiiseni viis isamaalist laulu. „Sind surmani“. Kunileiu ja Koidula kõige südantlõhestavam viis meelde tuletada, mis on kodu, kus on kodu, kus on kodumaa… Kõik see kokku oli minu tänane pärastlõuna Laiuse kirikus, kus Ivo Linna laulis Antti Kammiste geniaalsete klaverimängunäppude alt kostuvate muusikahelide saatel kõiki neid eelnimetatud laule ja mõningaid veel. Aeg mitte ainult ei peatunud, vaid sikutas mind erinevate eluetappide vahel nagu käpiknukku. Hea, et eluga pääsesin. Emotsionaalselt läbi nagu läti raha…

No comments:

Post a Comment