Saturday, February 4, 2017

Kuigi olin triibuseelikuga hüvasti jätnud...

...ja Meie Mari Murakas hakkas ka juba vaikselt aegade hämarusse vajuma, siis ilmselgelt olid universumil minuga omad plaanid. Küllap tundus talle, et karjääri lõpetamine ilma Tuhamägede tantsupeota ei tule kõne allagi. Mis sest, et polnud mul aimugi, mida tantsima peab, millal ja kellega. Rahvatantsija on ju väga võimekas ning tantsib igal pool ja iga ilmaga. Viis aastat tagasi näiteks polnud Marikestel ei sooja ega külma sellest, et Viljandi talvisel tantsupeol õues kolmekümnekraadine pakane valitses. Läbi härmatanud prillide vaevu midagi seletades said kõik tantsud ära tantsitud ning tänane Tuhamägede ballett oli selle kõrval käkitegu.
Siinkohal tuleb kohe ära märkida, et peo ülesehitus oli sootuks teistsugune. Algas kõik hoopis trummidest. On ju teada, et trummirütmid viivad ajulained teisele tasandile. No eks kujutage nüüd ette Murakat keset tantsuplatsi sadadest triibuseelikutest ümbritsetuna trummide saatel transsi minemas… energiavahetus oli igastahes tohutu ja nahk sai märjaks korrapealt. Minu naised said kosmilise energialaengu ja trummitantsule järgnenud mäkkeronimine ei olnudki enam nii raske. Mägironimise peapõhjuseks oli kivihiie külastus ja loitsimine. Ka minul oli kodust kaasa võetud kivi taskus, aga kui ma tema käest küsisin, siis ta mingil põhjusel ei tahtnud saada osakeseks sellest kivihiiest. Ju polnud tema koht. Teise mäkke ronisime selleks, et kivihiies süüdatud tuli tõrvikuga sinna tippu põlema süüdata. Sest ega siis ilma tulejumala valvsa silmata ei saa jää ja lume peal tantsida. Ja tantsisime me tõesti. Või mis ma räägin. Kõige esimese eripreemia said Marikesed hoopis seismise eest. Ma usun, et see oli ehk teise tantsu alguses kui meie juurde ilmus peo suuvoodrit ehk konferansjeed etendav mikrofoniga meesterahvas ja küsis, kes me oleme ja kust me tuleme. Meil muidugi vesi ahjus, et nüüd häbistatakse Marikesed igavesest ajast igavesti ja sellega on meie kõigi tantsijakarjäär läbi, aga tantsu lõppedes öeldi mikrofonist nii armsasti, et Laiutajad Meie Marid saavad eripreemia just selle eest, et kuna nad ei tantsinud, siis võtsid endid kaunisti ringi näod väljapoole ja mängisid pealtvaatajaid. Eks see muidugi väikese sarkasmiga vürtsitatud oli, aga iseenda üle naermine on alati väga kasulik. Järgmised tantsud me igastahes tantsisime ning kaameraga mees oli meid lähivõttes filmimas ka. Seega – Marikesed tõestasid, et nad mitte niisama tantsupeole tatsama pole tulnud. Ja ega ma hästi aru ka ei saanud, et kas tõesti pidi neid tantse mitu kuud õppima ja trennis higistama… piisas ju ometi sellest, kui vaatad, mida teised kõrval teevad, sinu partner ka enamvähem teab kuhupoole sinuga tüürida ja selged nad ongi. Need tantsud ma mõtlen. Ja eks me natuke improviseerisime ka. Mees mikrofoniga lubas kusjuures. Üldse veider, et miks me kõike ühtemoodi tegema peame ja ühesugused välja nägema ka. Minule näiteks väga meeldis ühe rühma šotiseelikus mees, kelle pajad kintsud nii kelmikalt muudkui välkusid.

Niiet ega ma ei saa ei pead ega sõrme anda, et ma enam mitte kunagi triibuseelikut selga ei pane ja mingile tantsuüritusele pimesi ei torma. Ega keegi teine ju meie elu huvitavaks ei tee. Ikka ise. Pea ees tundmatusse vette hüppamine polegi nii hirmus kui tundub… või siis hiigelsuure kopa sisse ronimine… Ja nagu alati, jäävad Marikeste autosõidu vestlused ajaloo salalaekasse varjule, aga seda peab küll ütlema, et just see tohutu positiivne energiavahetus, pildituks naermised ja sõnadeta või siis ridadevahelt teineteisemõistmine on üks neist faktoritest, mida ma igatsema jään... kuni järgmise korrani minu Marikesed Kabujalakesed. 






No comments:

Post a Comment