Sunday, March 18, 2012

Kas annab kevadväsimus tunda või siis tuleb immuunsüsteemi tugevdama hakata...


... aga igatahes sai minu vaene arvuti täna endale korraliku viirusešoki. Rääkimata omanikust. Õnnetus tavaliselt ei hüüa tulles, aga arvutis hüüab küll! Teeb lausa hobusehirnatuse, misjärel viskab ekraaninurka punaselt vilkuva hoiatuse – teie arvuti on ohus! Hea küll, tavaliselt saab minu truu NOD32 igasugu troojate ja ussidega ja muude satikatega hakkama, seekord aga sain mina isiklikult nagu puuga pähe, kui kogu muu töö korrapealt mu eest kadus, raadio kinni lülitus ning ekraanile ilmus tekst – Internet Security Virus on avastanud teie arvutist ohtliku sissetungija, teie faile laetakse Interneti kaudu alla ja tellige endale kohe täielik viirusetõrje! No ma siis muudkui vaatasin seda ja teist ja kolmandat kohaleplinkivat teadet ning ei suutnud muhvigi aru saada, miks ma peaksin mingi uue viirusetõrje endale alla laadima, või õigemini ostma, ning miks minu enda olemasolevad programmid juba viirusega nakatatud on ning avaneda ei taha. Loll nagu lauajalg, öeldakse selle kohta. Paanika kasvas ikka mitu megabitti sekundis. Õnneks on mul arvutiasjanduse suurimaks turvaelemendiks mu oma poeg, kes mulle õige suuna kätte näitas. Selgus, et see nii-nimetatud viirusetõrje programm ise ongi hoopis viirus, mis siis nagu hunt lambanahas üritas minu arvutisse endale pesa teha. Ja loomulikult on netis olemas õpetused, kuidas sellisel puhul käituda. Nojaah. Aga kui mul oleks kodus ainult üks arvuti olnud, ning mul poleks mingit võimalust nakatumata arvutiga netis surfata… mis siis? Igatahes sai õpetusi järgides asjal sabast kinni… seniks, kuni selgus, et ka seda liba-viirusetõrje eemaldamiseks ette nähtud viirusetõrjet ei saa efektiivselt kasutada ilma esmalt dollareid välja käimata. Nokk kinni, saba lahti. Surfame siis veel netis ja otsime muid võimalusi. Järgmise tõrjeprogrammiga läks niipalju õnneks, et oli 14-päevane vaba proovikasutuse aeg ette nähtud. Selle abil õnnestus vist kõik need 31 keskmise tasemega rünnakut ning mitusada väiksemat nähvitsat selleks korraks elimineerida. Lisaks lasin kogu kupatuse veel läbi skännida ka eelnevalt eksisteerinud viirusetõrjeprogrammidel. Et siis nagu profülaktika mõttes. Praegu toimib. Missugusest turvaaugust see ISV minu arvutisse küll sisse puges, ei oska ma välja mõelda. Kahtlase info otsimisega ma eriti ei tegele, alla ka midagi ei lae ning enamasti vaatan klippegi ainult YouTube’is. Ja on neil viirusekirjutajatel ikka nahhaalsust – tahavad paratsetamooli nime all puhast tsüaniidi pähe määrida. Et neil luu kurku kinni jääks!

No comments:

Post a Comment